Sunde lækre brunkager – sødet med dadler

“Hvorfor laver du ikke bare almindelige brunkager? Hvorfor spiser du ikke bare den ægte vare?”

Tilsæt et par rullende øjne og et lille nasalt fnys..

“Hvorfor ikke bare nøjes med et par stykker? Kan du ikke BARE tage dig sammen?”

“Det er da bare at tage en beslutning!”

Siger hende din irriterende veninde, der spiser, hvad der passer hende – uden at tage på. Hende der aldrig kunne finde på at spise mere end 5 småkager – og slet ikke føler sig snydt. Hende der har en dåse brunkager, hun kun åbner, når der er gæster.

Hun stiller endda småkagerne på plads igen, når de er gået – selvom der er flere tilbage i dåsen.

Uden at spise bare en enkelt!?

Hun glemmer også at dåsen står ude på hylden – hun skænker ikke kagerne en tanke bagefter…

For dig en fuldstændig umulig handling.

Uopnåeligt.

For du tænker måske ikke på andet end mad – døgnet rundt.

Du planlægger måltider, laver strategier, tjekker opskrifter, registrerer maden på madlog, læser den sidste nye sundhedsbibel, køber Iform, googler alt om vægttab og overvejer den næste kur. Du bruger en masse energi, men kommer ingen vegne. Du føler dig fanget og fastlåst.

OG er bange for – endnu en gang – ikke at kunne holde dine egne aftaler om sundhed og balance. At fejle, ikke slå til, at mislykkes med endnu et projekt…

Din indre kritik har ALTID en fest i dit hovede.

Lyder det bekendt?

Så har du det, som de fleste af dem, der opsøger mig.

Få nye vaner du gider fortsætte med

Ønsket er i bund og grund for de fleste mennesker: At få et naturligt forhold til mad.

At kunne spise helt almindelig mad, i almindelige mængder på almindelige tidspunkter – og få en helt almindelig velfungerende krop.

At kunne spise en enkelt kage og lade resten være.

Det er ikke uopnåeligt.

Eller for stort et ønske.

JO, det KAN læres.

Men det skal læres fra bunden.

Det tager tid. Der findes ikke et quickfix. Hypnose virker ikke (rigtig mange har prøvet). Selvhjælpsbøger og indre pisk virker ikke. En ny kur virker heller ikke.

Jeg kan hyres som din personlige kostvejleder (også online)

At slå sig selv oveni hovedet og bilde sig selv ind “At det kan du da sagtens selv finde ud af – nu tager du dig edermaneme sammen!!!” – det virker SLET ikke.

Det virker altid at få hjælp udefra.

Få hjælp til at se indad.

Lær at finde ud af, hvor dine strategier, overbevisninger og selvsabotage kommer fra. Hvad hjælper de dårlige vaner dig med nu? Hvorfor holder du fast i dem? Hvordan kan de erstattes med nye strategier, som støtter dig.

Lær at få en indre dialog, som er kærlig og støttende istedet for en evigt bebrejdende hyletone i dit hovede.

Hvis du er utålmodig, så starter Hold 8 på mit onlineforløb nu på tirsdag – se detaljer her

Lær at få et naturligt forhold til mad

Fordi gevinsten ved at kunne have et naturligt forhold til mad er stor. Du får frigivet enorme mængder af energi, frihed og indre ro – tænk hvad den nye energi kan bruges til.

Men indtil du har lært de nye strategier og indre kærlige dialoger, så giver det stadig mening og støtte, at dine treats er lidt anderledes end de andres.

Din selvdisciplinerede veninde kan spise de ægte brunkager, men du bager dem her:

Småkager sødet med dadler

Fordi det er hundrede gange lettere at styre indtaget af brunkager lavet på dadler og mandler end gammeldags brunkager med mel og sukker. Dadler og mandler er jo rendyrket næring, som din krop kan bruge til noget.

Risikoen for at overspise og belaste dit blodsukker er også mindre. Du ved, at når først sukkeret rammer hjernen, så vil den have mere og mere og mere. Sukkeret tager styringen og du står – igen – og ser undrende til.

Det er en form for afhængighed og misbrug, når man ikke kan styre sit sukkerindtag – det er grimt at tænke på.

OG er du, kære læser, hende den irriterende selvdisciplinerede veninde, så lad mig give dig et godt råd:

Vær gerne det gode eksempel, men ti stille, fordi dine gode råd og undren giver kun endnu mere dårlig samvittighed – som fører til endnu mere overspisning. Bare vis, at det kan lade sig gøre – ord er ikke nødvendige.

Tilbage til brunkagerne..

I min verden, så smager de her brunkager bedre end de rigtige.

Jeg er ret vild med dem – det er mine kunder også – og også mine irriterende veninder (jeg elsker jer forøvrigt højt!!!).

De er lavglykæmiske og du beholder derfor din gode energi

Brunkagerne består kun af mandler, dadler og krydderier og tager max 15 minutter at lave.

Vil du gerne kunne have det der balancerede forhold til mad og søde sager, men synes et rigtigt forløb, hvor vi sidder face to face i samtale er lidt for voldsomt for dig, så kom med på det næste onlineforløb. Der lærer du det hele over 6 uger med et nyt modul hver tirsdag og support hver onsdag online. Der kan du være med i dit helt eget tempo iført hyggesokker på sofaen 🙂

De første 7 hold har allerede fået de vildeste resultater.

De sunde og ganske uimodståelige brunkager er dem her:

dadelsmåkager

Opskrift sunde brunkager uden sukker

(til en portion som på billedet)

50 gram dadler (hvis de er tørre, så tilsæt lidt vand til dejen, så den hænger sammen)

100 gram mandler

2 teskefulde kanel

1 teskefuld stødte nelliker

½ teskefuld stødt ingefær

Fremgangsmåde:

Dadler og mandler hakkes groft med en kniv og blandes med krydderierne.

Form små kugler, der trykkes flade på bagepapiret (eller vær kreativ med udstiksforme).

Sættes i ovnen 15 minutter på 200 grader til de er sprøde udenpå og seje indeni (bliver lidt karamelagtige).

TIP: Er du akut lækkersulten en aften, så kan du nøjes med at lave et par stykker. Bare tag en halv håndfuld dadler og en hel håndfuld mandler, hak og bland evt. med andre smagsgivere (fx lakrids, ingefær, mynte eller appelsinskal).

TIP 2: Hvis du vil spise et almindeligt antal, fordi du træner det med at have et naturligt forhold til søde sager, så spis 2-3 stykker og pak resten sammen til en anden dag.

TIP 3: Har du brug for stram struktur og handling, så tilmeld dig mit lækre onlinekursus. Jeg har kogt al min viden og alle mine effektive øvelser ned til 6 moduler, 18 videoer over 6 uger. Det virker skulle jeg hilse og sige fra deltagerne. Du får selvfølgelig også alle mine opskrifter samlet i den store e-bog.

God fornøjelse – og husk at ægte kærlig nydelse er sundt og frigiver velværehormoner!

Anne Seidelin – Certificeret Systemisk Coach – København

“Kære Anne, 

Det er mig som siger mange tak!  Hver gang er der som om jeg opdager noget nyt om mig selv, og det er jeg dig evig taknemlig for.

Tak fordi du følger med i min rejse med ægte interesse! Tak tak tak, tak fordi du er så sød og ærlig. Tak! 

 Tak for dine råd!!

 Knus, Maja” 

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: