Motion bedre end lykkepiller og terapi?

Vejret er fantastisk. Jeg sidder inde og coacher hele denne lørdag, men har lige fået læst en artikel i frokostpausen. En af de rigtig gode artikler. Elsker når livsstil virker…

For der er igen nogle forskere, som har gennemset en masse data og konkluderet endnu en gang, at motion VIRKER!

I denne nye gennemgang af undersøgelser analyserede forskerne alle medicinske forsøg gennemført indtil marts 2013, der sammenlignede motion blandt voksne med depression med andre aktiviteter eller ingen behandling.

Forskerne gennemgik i alt 35 undersøgelser og konkluderede, at motion ser ud til at reducere depressive symptomer lige så meget som psykoterapi eller antidepressiv medicin.

Kilde: Cooney GM, Dwan K, Greig CA, Lawlor DA, Rimer J, Waugh FR, McMurdo M, Mead GE. Exercise for depression. Cochrane Database of Systematic Reviews 2013, Issue 9. Art. No.: CD004366. DOI: 10.1002/14651858.CD004366.pub6.

Så spænd løbeskoene på – gerne fivefingers eller lign, så du undgår skader – og nyd virkningen. Hvis du holder dig til indre by og Østerbro, så har du i dag 40 bands og 30.000 andre løbere at fornøje dig med :-)

Fodnote: Så blev det søndag – og hvilken søndag – FORÅRSSØNDAG!!!!! Så godt med antidepressiv medicin = cykeltur med ungerne gennem det herlige København. Hvilken nydelse – og små blomsterbuketter fra Østre Anlæg – takker!

nanna

 

Anne Seidelin – Kostvejleder der elsker at coache folk i mål (og cykle)..

 

Posted in Motion, Tips og tricks
Gratis kostplan og nyhedsbrev:
"Sund uden at lide afsavn"

Kostplan, opskrifter og 10 nyhedsmails med mine bedste og mest effektive råd. Tilmeld dig uforpligtende her:

* felt skal udfyldes
Nye indlæg
Kategorier