Motion bedre end lykkepiller og terapi?

Vejret er fantastisk. Jeg sidder inde og coacher hele denne lørdag, men har lige fået læst en artikel i frokostpausen. En af de rigtig gode artikler. Elsker når livsstil virker…

For der er igen nogle forskere, som har gennemset en masse data og konkluderet endnu en gang, at motion VIRKER!

I denne nye gennemgang af undersøgelser analyserede forskerne alle medicinske forsøg gennemført indtil marts 2013, der sammenlignede motion blandt voksne med depression med andre aktiviteter eller ingen behandling.

Forskerne gennemgik i alt 35 undersøgelser og konkluderede, at motion ser ud til at reducere depressive symptomer lige så meget som psykoterapi eller antidepressiv medicin.

Kilde: Cooney GM, Dwan K, Greig CA, Lawlor DA, Rimer J, Waugh FR, McMurdo M, Mead GE. Exercise for depression. Cochrane Database of Systematic Reviews 2013, Issue 9. Art. No.: CD004366. DOI: 10.1002/14651858.CD004366.pub6.

Så spænd løbeskoene på – gerne fivefingers eller lign, så du undgår skader – og nyd virkningen. Hvis du holder dig til indre by og Østerbro, så har du i dag 40 bands og 30.000 andre løbere at fornøje dig med 🙂

Fodnote: Så blev det søndag – og hvilken søndag – FORÅRSSØNDAG!!!!! Så godt med antidepressiv medicin = cykeltur med ungerne gennem det herlige København. Hvilken nydelse – og små blomsterbuketter fra Østre Anlæg – takker!

nanna

 

Anne Seidelin – Kostvejleder der elsker at coache folk i mål (og cykle)..

 

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: