Stegt spidskål med markchampignon og løg

Denne ret var egentlig tænkt som tilbehør til et stykke fisk, men endte med at stå alene, da jeg på dagen ikke følte mig særligt sulten.

Og selv om det er vigtigt, at hovedmåltider indeholder både protein, fedt og grønt, så valgte jeg at lytte til min krop, som bare bad om noget let og grønt.

De dage, hvor du ikke føler dig sulten, så lad være med at spise bare fordi, nogen siger, det er godt for dig – følg din krop.

spidskål og svampe

Opskrift stegt spidskål

1 lille spidskål

1 bakke markchampignons eller almindelige champignons

1 lille løg

Lidt økosmør til at stege i

1 lille skefuld citronsaft eller æblecidereddike

1 lille skefuld soyasovs (eller bare et drys salt)

Et vrid peber

Fremgangsmåde

Spidskål, champignons og løg skæres i tynde skiver.

Start med at svitse løget i smørret.

Når løgene har taget farve, tilsætter du kål og champignons.

Når det er faldet lidt sammen og er blevet gennemvarmt efter cirka 5 minutter, tilsættes resten og koges med et par minutter, til du synes konsistensen er god.

Vil fungere godt til de fleste proteinkilder.

Kan fint holde sig et par dage i køleskabet.

God fornøjelse – og lyt altid til kroppen!

Anne Seidelin – kostvejleder Kbh Ø

“…I går var jeg så hos Anne igen og efter lidt over 5 uger med at leve efter Annes råd og vejledning, hedder vægten nu 96,4 kg og 104 cm rundt om maven… (se mere feedback her)”

Posted in Opskrifter
Gratis kostplan og nyhedsbrev:
"Sund uden at lide afsavn"

Kostplan, opskrifter og 10 nyhedsmails med mine bedste og mest effektive råd. Tilmeld dig uforpligtende her:

* felt skal udfyldes
Nye indlæg
Kategorier
Skriv til Anne
Loading...