Hurtig og sund aftensmad – hurtigere end fastfood

-Og billigere!

Åh, alt det der med sund kost, det tager da alt for lang tid!! Jeg gider ikke lave mad!

Jeg har ikke tid! Jeg ved ikke, hvad og hvordan jeg skal gøre – og smager det godt?!

Det var mig en gang

For 15 år siden kunne det have været mine egne ord. Tør slet ikke tænke på, hvordan jeg havde set ud eller følt mig i dag, hvis ikke jeg havde taget mig selv i nakken dengang! Fyrre, fed og færdig.. en trist tanke.

Fandt efterhånden ud af, at sund mad er lige så let at lave og nogle gange endda hurtigere end den traditionelle omgang pasta med kødsovs-variant. Har siden holdt mig til den kost min krop og sind har det bedst med – lavglykæmisk med masser af grønt.

Forleden skulle det for alvor gå stærkt med madlavningen og resultatet blev denne wok-inspirerede gryderet. Den tog 10 minutter at lave alt inkl.

Der er intet gourmet over det.

Ser vel nærmest lidt kedelig ud – men det virker – og det er godt nok for de fleste 🙂

Alt andet end pizza…

Wokret

Opskrift Wok-Inspireret-Hurtig-Gryde:

1 pakke øko hakket oksekød (kunne have været hakket økogris)

Lidt smør til stegning

2 poser frisk grøntsagsblanding (eller 1 pose frossen) på billedet “Verdura al forno” fra SuperBrugsen / Irma (men brug, hvad du har)

3 spiseskefulde æblecidereddike (min favorit er fra Urtekram, billig, stor, økologisk og god)

3 spiseskefulde soya/tamari

Chilipulver, karry, hvidløg, salt og peber.

Fremgangsmåde:

Kødet svitses i lidt smør og krydderier. Grøntsager tilsættes sammen med soya og eddike. Rør rundt og server når alt er varmet godt igennem. Ingen tilbehør med mindre du har tid til at lave en salat.

God appetit og nyd med nærvær!

Anne Seidelin – Kostvejledning København – sund mad kan være hurtig

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: