Onlinekursus

Sund uden afsavn - et onlineforløb

Din nye livsstil starter med en beslutning


Hvis du altså er du træt af at være træt?

Eller træt af at se din krop i spejlet om morgenen, når tøjet igen sidder for stramt og grimt? Træt af det der genstridige fedt på maven, der nægter at forsvinde?

Eller du er HELT færdig med at gå på kur, fordi du VED, det altid er spild af skønne gode kræfter?

Så er du klar til at lave permanente og lette ændringer i din hverdag, der giver dig et solidt fundament for et stabilt og varigt vægttab, bedre sundhed og mulighed for at skære ned på medicin til forhøjet blodtryk, kolesterol, og diabetes.

Jeg guider dig igennem kostjunglen, en gang for alle, så du aldrig glemmer ruten igen. Du vil aldrig mere være i tvivl om, hvad der er godt for dig og din krop. Du får et knivskarpt blodsukker undervejs – og dermed masser af energi til hele din dag.

Vigtigst af alt, så er der ingen løftede pegefingre og ingen krav om kalorie-tælleri. Der er faktisk masser af rigtig mad. Og det hele foregår i dit eget hjem og i dit helt eget tempo.

Anne Seidelin, Kostvejleder og Coach

De 6 ugers indhold

Uge 1 - lær principperne at kende og spis maden

Dit onlinekursus er skabt til at blive brugt. Det skal ikke gemmes til en regnvejrsdag – igang med dit projekt nu – ingen overspring. Jeg sætter dig i gang på en rar måde, så du får lyst til at komme ud over stepperne.

Uge 2 - væk med cravings efter sukker, stivelse og alkohol

Hvordan skærer du ned på sukker, stivelse og alkohol, uden at det føles, som at få trukket dine tænder ud uden bedøvelse. Det ved jeg heldigvis alt om, og jeg lærer dig alle de snedige tricks i uge 2.

Uge 3 - styr på søvn, stress, ro og glæde

Vi skal have dit hovede og mindset med. Det SKAL føles godt at være dig. Stress og virvar skal håndteres. Og du skal have mere ro og glæde ind i din hverdag.

Uge 4 - tilsæt motion, energi og selvdisciplin

Motion er voldsomt opreklameret, når vi taler om vægttab. Hvis du vil have et bedre helbred og mere energi, er der til gengæld masser af evidens for, at det skal til. Jeg giver dig de realistiske løsninger, både til dig der ønsker vægttab – og til dig, der ønsker mere energi.

Uge 5 - lær at gøre din nye livsstil let og attraktiv

Her i uge 5 kan det måske føles hårdt og uretfærdigt og du vil meget hellere tilbage til dit gamle liv. Det er din kære reptilhjerne, der prøver at få sit liv tilbage med masser af benspænd. Det er helt naturligt – og skal håndteres ekstra kærligt.

Uge 6 - næring til din motivation fremover

Alle de her fede resultater, du har fået de sidste 6 uger, hvordan kan du fastholde dem og skabe endnu flere fremover på egen hånd? Det lærer jeg dig her, så du kan coache dig selv helt i mål.

Du skal ikke:

  • Du skal ikke tælle kalorier
  • Du skal ikke veje din mad
  • Du skal ikke slavisk følge en kostplan
  • Du skal ikke bruge en særlig opskrift på en særlig dag
  • Du skal ikke være bange for forbud, de findes nemlig ikke i Anne’s univers

Alt det slipper du for, fordi det alligevel ikke giver et varigt vægttab.

Lidt om din underviser

Jeg hedder Anne Seidelin og er kostvejleder, coach og sygeplejerske. Jeg har de sidste 23 år arbejdet intensivt med kroppens og sindets behov for næring, søvn og motion.

Igennem min coaching og kostvejledning har jeg været så priviligeret at kunne opleve, hvordan hundredevis af klienter har tabt deres overflødige kilo, kunne slippe deres medicin og få et bedre og mere frit liv med overskud og glæde til alle hverdagens opgaver.

Marineret i sukker

Da jeg var sygeplejestuderende tilbage i 1992, levede jeg af slik og chokolade, fordi jeg havde brug for det, og fordi det smagte godt og var let. Men jeg holdt min tyndfede vægt, fordi jeg talte kalorier samtidig. Jeg fattede ikke, hvorfor jeg altid var så træt og sur. Jeg troede faktisk, at jeg var født træt. Heldigvis satte jeg mig for at undersøge alt om “Træt og sur”, for jeg kunne ikke holde mig selv ud. Stabilt blodsukker og masser af ægte næring blev svaret på al min elendighed.

Ingen underlige urter og tilskud

Min coaching og vejledning til livsstilsændringer er baseret på selvkærlige metoder fra den metakognitive og narrative verden. Den er fri for sort-hvid-tænkning, ultimative krav og forbud – alt er godt.

Min kostvejleding er renset for hokus-pokus og underlige urter. Mine kostprincipper er udviklet af mig på baggrund af hardcore biokemiske facts, hjerneforskning og indkøb fra Netto og SuperBrugsen.

Jeg arbejder kun med praktiske og realistiske løsninger – livet er for kort til frustrationer og bekymringer over kost!

Sådan foregår kurset

Kurset er et online video kursus der kører over 6 uger.

Hver tirsdag får du tilsendt en mail med videoer, arbejdsark, teori og vejledninger relevant for netop den uge.

Ved tilmeldingen modtager du min E-bog med vejledning og opskrifter på 132 sider, der giver dig lette måltider til alle tidspunkter på døgnet.

I modul 1 modtager du en indkøbsliste der fjerner enhver tvivl om hvilke varer, der skal i skuffer og skabe fremover.

Hver onsdag kan du skrive privat til mig på mail, hvis du har behov for ekstra hjælp.

Hvem er kurset for?

  • Både mænd og kvinder i alle aldre
  • Du har måske brug for at tabe dig, det kan være et par kilo eller seriøst mange
  • Du ønsker metoder til mere viljestyrke og selvdisciplin (urhjernetræning)
  • Du har måske diabetes 2 eller præ-diabetes og vil gerne undgå medicin
  • Du har måske forhøjet kolesterol eller blodtryk og vil gerne sænke det naturligt
  • Du har måske en topmave, du ikke kan slippe af med lige meget, hvad du gør
  • Du er træt af at “crashe” om eftermiddagen og ikke at have energi til dig selv eller ungerne
  • Du vil gerne kunne spise sundt uden at skulle bruge flere timer i køkkenet
  • Du ønsker at være en god rollemodel for dine børn
  • Du vil bare gerne have det godt – nu!

DU FÅR ALTSÅ:

  • 6 moduler du kan se og gense, også efter at kurset er afsluttet, du har adgang et helt år
  • 18 videoer med AL min erfaring og viden indenfor kostvejledning
  • Mere end 3 timers samlet inspiration på video
  • Pdf’er lige til at downloade med skemaer, lister og øvelser uge for uge
  • E-bogen “Opskrift til stabilt blodsukker” med over hundrede lette opskrifter, der dækker hele døgnet og Moster Odas fødselsdag
  • E-bogen bliver opdateret, hver gang der kommer nye opskrifter
  • Indkøbsliste så du aldrig mere er i tvivl om hvad du skal fylde køleskab og køkkenhylder med
  • Alt dit materiale ligger samlet i dit eget bibliotek på min kursusside (link til adgang fås allerede ved tilmelding)
  • Der er ialt 82 siders super brugbart materiale i de 6 ugers trin (skrevet letforståeligt)
  • Skriv direkte til Anne hver onsdag via mail, så du aldrig er alene på turen, og du sikrer dig resultater
  • Alt materialet vil blive opdateret løbende, når ny viden eller nye gode tricks dukker op
  • ALT kan foregå i dit helt eget tempo – materialet bliver liggende på din side i et år

Smugkig fra kurset - modul 3

De 18 videoer er optaget professionelt med bedste lyd- og lysforhold. Der er ialt 3 timer og 13 minutters videomateriale.

100% tilfredshedsgaranti

Jeg lægger gerne hovedet på blokken for mit onlinekursus. Hvis du efter de 6 uger absolut intet har fået ud af forløbet, så får du hver en klink tilbage. Du sender bare et billede af dine udfyldte arbejdsark til mig, så jeg kan se, at du har lagt noget sjæl i arbejdet hele vejen igennem.

Et håndholdt onlineforløb

Der er kun 10 pladser på hvert hold, så alle kan føle sig i trygge hænder og få al den hjælp, der er behov for. Pladserne sælges efter først til mølle princippet.

Næste hold starter i løbet af foråret 2019. Skriv dig på ventelisten her. Jo flere på ventelisten – jo tidligere starter næste hold.

Kurset koster 1.997,- inkl. moms.

Og kan betales i budgetvenlige rater uden gebyr.
 
Du får værdi svarende til mindst 6 live-samtaler =  6.000,- + E-bog + mails + pdf’er + support på mail under samtlige 6 moduler.
 
Anne Seidelin, underviser på kurset

Kære Anne

Jeg kan kun give dig masser af ros for dit fantastiske online kursus. Ved at spise efter dine kostprincipper fjerner man virkelig størstedelen af trangen til at trickse.. Og ved hjælp af dine videoer, som giver god støtte og forklaring på, hvordan men får krop og sjæl med, så man ikke føler stor afsavn i sin stræben efter at tabe mavefedtet, bliver det næsten let.

Ikke nok med at alle rådene virker. Jeg taber mig, graviditetsmaven forsvinder, og rent mentalt føler jeg, jeg kommer i bedre balance med mig selv, mærker mig selv bedre og bliver stærkere og får mere mod på at sige fra. Så det er bare ren lykkekur.

Og så ikke mindst er du Anne super hurtig til at svare og hjælpe hvis der opstår spørgsmål eller problemer.

Kan på det varmeste anbefale Anne.

Venlig hilsen 
Britta Klaustrup (Hold 1 nov. 2018)

Hej Anne
Jeg nåede ikke at skrive til dig onsdag, men jeg er sååå glad. I sidste uge røg der 600 gram. Det lyder måske ikke af meget, men det er dobbelt så meget som ugen før – og nu kan jeg virkelig mærke forskel, når jeg tager mine bukser på. Det er meget lettere at lukke dem – og der falder ikke så meget ud over kanten mere.

Men endnu vigtigere – så er jeg generelt blevet friskere i løbet af dagen – og har ikke brug for at gå på toilettet og komme koldt vand i hovedet 5-10 gange om dagen for at holde mig frisk. Der er ikke længere de samme voldsomme dyk i energiniveauet. Det er er rigtig, rigtig rart. Og jeg er heller ikke så sulten mellem måltiderne mere. Trænger heller ikke til noget sødt længere.

Foreløbig lever forløbet fuldt ud op til mine forventninger – og mere til.

Helt konkret blev jeg rørt over at læse afrundingen af trin 5, hvor du skriver, der her med at være sej. Det gør noget ved en, når man læser det. For ja – det kræver at man vil det her, og man føler sig lidt sej.

Faktisk er det måske nogle gange lidt svært at være ”hende der altid spiser sundt – og særlig mad, når alle de andre ”bare” spiser det, der er i buffeten, og det kan jeg godt synes er en smule svært – særligt i dag, hvor jeg fik ”pralet ” lidt af, at jeg slet ikke havde spist nogle af de småkager, der står 10 meter fra mit skrivebord på arbejdet. Så i morgen og de næste par dage vil jeg holde lav profil.

Det er virkelig svært nogle gange – Det der med at der nu igen er kage – og på mit arbejde som jeg ellers er rigtig glad for ses der her i december ekstra mange fristelser: En stor skål med småkager, nogle gange en skål med fyldte chokolader, udover frugtordningen og så kage fra kantinen hver tirsdag og fredag. Og endelig er der hele året i køleskabet udover flasker med vand også kakaomælk, iste, og sodavand. Ikke så overraskende at jeg hurtigt tog ca 5 kilo på det første år…..og at blodsukkeret ofte har kørt op og ned.

Så ja – Anne – det er rigtig godt med dit program og alle pengene værd. Det er så rart at have fået god feedback på det som fylder lige nu. 

Mange hilsner Tine J. 8/12-18 (Hold 1, Onlinekursus nov. 2018, efter modul 5)

Hej Anne

Dejligt med en juleopgave! Fristelserne er begyndt at snige sig ind her i huset (min mor kom lige med to pakker marcipan i dag – hun skulle ikke bruge det alligevel… Det skal jeg heller ikke!)
Men jeg prøver at holde stand. Min ellers trofaste chokoladekalender, er i år skiftet ud med en te-kalender fra Søstrene Grene.

Det gode ved dette online-kursus er, at man kun skal stå til ansvar for sig selv. Man styrer selv farten. Det hele ligger på siden, så man altid kan gå tilbage og friske sin hukommelse op.
Man kan altid få et godt råd, uden at forstyrre dig hver gang.

Mvh
Laura Fredborg Winther (Hold 1 nov. 2018)

Hvorfor tilmeldte du dig forløbet?

Fordi jeg gerne ville tabe mig, og de officielle kostråd forvirrede mig.

Hvad var du bekymret for, inden forløbet startede?

Jeg var bekymret for, om jeg kunne gøre det “godt nok” oveni baby, rejse og ny rutiner uden ret meget indflydelse på aftensmaden herhjemme. Og om jeg ville kunne holde motivationen.

Hvad kan du mærke af forandringer her bagefter?

Det er blevet lettere at løbe op og ned at af trappen 🙂 Jeg er mindre træt om eftermiddagen. Min hud har godt af det – først tænkte jeg, at jeg da ikke kunne se nogen forskel, der var stadigvæk lidt urenheder. Men så havde jeg en dag hvor jeg smovsede (“treatede”) med både øl og chokolade, og så gik min hud amok! Det forsvandt hurtigt igen. 

Og så er min sukkertrang forandret. Den er ikke væk, men meget mere selektiv. Jeg føler mig kun lokket af virkeligt lækre ting.

Hvad har gjort den største forskel for dig?

Det har været nemmere at inddrage venner, kæreste og mit kollektiv i projektet, fordi jeg kunne sige “det er seks uger”, og at de seks uger altså er for at få styr på principperne, så de ved, at det nok fortsætter. Tror det bl.a. er derfor der har været nemmere at inddrage andre denne gang… Men med alle de skøre kostvaner der er i kolle, er jeg nu på listen over dem, der ikke spise ris og pasta mm (af diverse årsager), så det er meget fedt, at de ved det nu.

Hvordan har det været at have Anne med på supporten?

Har ikke brugt det så meget, men da jeg gjorde, fik jeg hurtigt og godt svar! Og ellers er jeg bare gået tilbage og har set (hørt) videoerne igen.

Er du tilfreds med forløbet?

Meget tilfreds

Har du kunnet holde det efter de 6 uger (over jul og nytår)

Jep. jeg har kun været lidt væk fra det. Med lidt for mange treats ved siden af det sunde. Men de sidste to dage har jeg kørt 3 måltider om dagen igen.

Vil du anbefale det til andre?

Det har jeg allerede gjort. Min veninde er lige startet i dag på Hold 3.

Det er megafedt, at min veninde kører på nu også, så føler jeg også lidt, at jeg skal vise hende, at man kan fortsætte efter de seks uger 😉
 
Vi skal til koncert sammen om 3 uger, så kan vi måske aftale, at det er uden alkohol. Alle burde få sig en “buddy” på det næste hold 🙂
 

Lærke 8/1-19 (kort interview efter Hold 1 – Onlinekursus Nov. 2018)

Der er kun 10 pladser på hvert hold, så alle kan føle sig i trygge hænder og få al den hjælp, der er behov for. Pladserne sælges efter først til mølle princippet.

Vi starter igen foråret 2019

Kurset koster 1.997,- inkl. moms.

Og kan betales i budgetvenlige rater uden gebyr.
 
Du får værdi svarende til mindst 6 live-samtaler =  6.000,- + E-bog + mails + pdf’er + support på mail efter samtlige 6 moduler.