Onlinekursus

Sund uden afsavn - et onlineforløb

Forestil dig resten af 2019 med ro på vægten, et godt helbred – og frihed i sjælen 

 
Nyt hold starter til efteråret.
 
Brug dette efterår på at investere i dig selv og dit liv – skab det bedste efterår nogensinde.


Men altså kun hvis du er træt af at være træt, har mavefedt eller skranter?

Eller hvis du er træt af at se din krop i spejlet om morgenen, når tøjet igen sidder for stramt – eller du ikke kan genkende dig selv?

Eller du er HELT færdig med at gå på kur, fordi du VED, det altid er spild af skønne gode kræfter?

Du behøver ikke en gang at føle dig klar til at lave de permanente og lette ændringer i din hverdag, der giver dig et solidt fundament for et stabilt og varigt vægttab, mere sundhed og mulighed for at skære ned på medicin til forhøjet blodtryk, kolesterol, og diabetes.

Hedeture, træthed og overgangsalder får også kam til deres hår, når blodsukkeret bliver knivskarpt og kosten er antiinflammatorisk.

Bare spring ud i det. Du bliver alligevel aldrig mere klar end nu.

Jeg guider dig igennem kostjunglen, en gang for alle, så det føles let, og du glemmer aldrig ruten igen. Du vil aldrig mere være i tvivl om, hvad der er godt for dig og din krop. 

Du har fuld adgang til mig og min personlige hjælp hver uge.

Vigtigst af alt, så er der ingen løftede pegefingre og ingen krav om kalorie-tælleri. Der er god rigtig mad, købt i et almindeligt supermarked. Og det hele foregår i dit eget hjem og i dit helt eget kærlige tempo.

Anne Seidelin, Kostvejleder og Coach

De 6 ugers indhold

Uge 1 - lær principperne at kende og spis maden

Dit onlinekursus er skabt til at blive brugt. Det skal ikke gemmes til en regnvejrsdag – igang med dit projekt nu – ingen overspring. Jeg sætter dig i gang på en rar måde, så du får lyst til at komme ud over stepperne.

Uge 2 - væk med cravings efter sukker, stivelse og alkohol

Hvordan skærer du ned på sukker, stivelse og alkohol, uden at det føles, som at få trukket dine tænder ud uden bedøvelse. Det ved jeg heldigvis alt om, og jeg lærer dig alle de snedige tricks i uge 2.

Uge 3 - styr på søvn, stress, ro og glæde

Vi skal have dit hovede og mindset med. Det SKAL føles godt at være dig. Stress og virvar skal håndteres. Og du skal have mere ro og glæde ind i din hverdag.

Uge 4 - tilsæt motion, energi og selvdisciplin

Motion er voldsomt opreklameret, når vi taler om vægttab. Hvis du vil have et bedre helbred og mere energi, er der til gengæld masser af evidens for, at det skal til. Jeg giver dig de realistiske løsninger, både til dig der ønsker vægttab – og til dig, der ønsker mere energi.

Uge 5 - lær at gøre livsstilen let og attraktiv

Her i uge 5 kan det måske føles hårdt og uretfærdigt og du vil meget hellere tilbage til dit gamle liv. Det er din kære reptilhjerne, der prøver at få sit liv tilbage med masser af benspænd. Det er helt naturligt – og skal håndteres ekstra kærligt.

Uge 6 - næring til din motivation fremover

Alle de fede resultater, du har fået de sidste 6 uger, hvordan kan du fastholde dem og skabe endnu flere fremover på egen hånd? Det lærer jeg dig her, så du kan coache dig selv helt i mål.

Du skal ikke:

  • Du skal ikke tælle kalorier
  • Du skal ikke veje din mad
  • Du skal ikke slavisk følge en kostplan
  • Du skal ikke bruge en særlig opskrift på en særlig dag
  • Du skal ikke være bange for forbud, de findes nemlig ikke i Anne’s univers

Alt det slipper du for, fordi det alligevel ikke giver varige og realistiske resultater – på vægt eller helbred.

Lidt om din underviser

Jeg hedder Anne Seidelin og er kostvejleder, coach og sygeplejerske – og madøre! Jeg har de sidste 24 år arbejdet intensivt med kroppens og sindets behov for næring, søvn og motion.

Igennem min coaching og kostvejledning har jeg været så priviligeret at kunne opleve, hvordan hundredevis af klienter har tabt deres overflødige kilo, kunne slippe deres medicin og få et bedre og mere frit liv med overskud og glæde til alle hverdagens opgaver.

Marineret i sukker og træthed

Da jeg var sygeplejestuderende tilbage i 1992, levede jeg af slik og chokolade, fordi jeg havde brug for det, og fordi det smagte godt – og var let. Men jeg holdt min tyndfede vægt, fordi jeg talte kalorier samtidig. Jeg fattede ikke, hvorfor jeg altid var så træt og sur.

Jeg troede faktisk, at jeg var født træt. Heldigvis satte jeg mig for at undersøge alt om “Træt og sur”, for jeg kunne ikke holde mig selv ud. Stabilt blodsukker og masser af ægte næring blev svaret på al min elendighed.

Ingen hokuspokus eller forbud

Min coaching og vejledning til livsstilsændringer er baseret på selvkærlige metoder fra compassion, metakognitiv og narrativ teori. Jeg arbejder terapeutisk og meget med de mentale og følelsesmæssige udfordringer.

Jeg er stor modstander af sort-hvid-tænkning, ultimative krav og forbud – alt er godt.

Min kostvejleding er renset for hokus-pokus. Mine kostprincipper og alle opskrifter er udviklet af mig selv på baggrund af hardcore biokemiske facts, hjerneforskning og indkøb fra Netto og SuperBrugsen.

Jeg arbejder kun med praktiske og realistiske løsninger – livet er for kort til frustrationer og bekymringer over kost!

Sådan foregår kurset

Kurset er et online videokursus der kører over 6 uger.

Ved tilmeldingen modtager du min E-bog med vejledning og opskrifter på 132 sider (ny udgave april ’19), der giver dig lette måltider til alle tidspunkter på døgnet.

I modul 1 modtager du indkøbslister og lister over særligt antiinflammatoriske og præbiotiske fødevarer lige til at hænge på køleskabet.

Hver tirsdag får du tilsendt en mail med videoer, arbejdsark, teori og vejledninger relevant for netop den uge – 18 videoer i alt.

Og hver onsdag kan du skrive privat til mig på mail, når du har behov for personlig ekstra hjælp.

Hvem er kurset for?

  • Du er træt af at “crashe” om eftermiddagen og ikke at have energi til dig selv eller ungerne
  • Du vil gerne kunne spise sundt uden at skulle bruge flere timer i køkkenet
  • Du ønsker at være en god rollemodel for dine børn og omgivelser
  • Du kan være mand eller kvinde i alle aldre og faconer
  • Du har måske brug for at tabe dig, det kan være et par kilo eller seriøst mange
  • Du ønsker metoder til mere viljestyrke og selvdisciplin (urhjernetræning)
  • Du har måske diabetes 2 eller præ-diabetes og vil gerne undgå medicin
  • Du har måske forhøjet kolesterol eller blodtryk og vil gerne sænke det naturligt
  • Du har nok en topmave, du ikke kan slippe af med lige meget, hvad du gør
  • Du vil lære at prioritere at passe på dig selv
  • Du vil gerne kunne sige ja til dig selv og nej til junk og søde sager
  • Du vil have et let og naturligt forhold til mad

DU FÅR ALTSÅ:

  • 6 moduler du kan se og gense, også efter at kurset er afsluttet, for du har adgang et helt år
  • 18 videoer med AL min erfaring og viden indenfor kostvejledning
  • Mere end 3 timers samlet inspiration på video
  • Pdf’er lige til at downloade med skemaer, lister og øvelser uge for uge
  • E-bogen “Opskrift til stabilt blodsukker” med over hundrede lette opskrifter, der dækker hele døgnet og Moster Odas fødselsdag
  • E-bogen bliver opdateret, hver gang der kommer nye opskrifter (også opskrifter som ikke kommer på bloggen)
  • Indkøbsliste så du aldrig mere er i tvivl om hvad du skal fylde køleskab og køkkenhylder med
  • Lister til køleskabet med særligt antiinflammatoriske og præbiotiske fødevarer
  • Alt dit materiale ligger samlet i dit eget bibliotek på min kursusside (link til adgang fås allerede ved tilmelding)
  • Der er ialt 82 siders super brugbart materiale i de 6 ugers trin (skrevet letforståeligt)
  • Skriv direkte til Anne hver onsdag via mail, så du aldrig er alene på turen, og du sikrer dig resultater
  • Alt materialet vil blive opdateret løbende, når ny viden eller nye gode tricks dukker op
  • ALT kan foregå i dit helt eget tempo – materialet bliver liggende på din side i et år

Resultat

Indtil videre har der været følgende resultater på hold 1-5:

  • Vægttab
  • Fedtforbrænding
  • Bedre immunforsvar
  • Bedre helbred
  • Mere energi
  • Færre hedeture dag og nat
  • Mere ægte glæde og stolthed
  • Et liv hvor der er plads til egenomsorg
  • Et mere venligt og kærligt forhold til dig selv og din mad

Smugkig fra kurset - modul 3

De 18 videoer er optaget professionelt med bedste lyd- og lysforhold. Der er ialt 3 timer og 13 minutters videomateriale.

100% tilfredshedsgaranti

Jeg lægger gerne hovedet på blokken for mit onlinekursus. Hvis du efter de 6 uger absolut intet har fået ud af forløbet, så får du hver en klink tilbage. Du sender bare et billede af dine udfyldte arbejdsark til mig, så jeg kan se, at du har lagt noget sjæl i arbejdet hele vejen igennem.

Et håndholdt onlineforløb

Der er et begrænset antal pladser, så alle kan føle sig i trygge hænder og få al den hjælp, der er behov for. Pladserne sælges efter først til mølle princippet.

Jeg starter næste hold i løbet af efteråret 2019.

Din investering bliver 1.997,- inkl. moms.

Kan foretages i 2 budgetvenlige rater uden gebyr.
 
Du får værdi svarende til mindst 6 live-samtaler =  6.000,- + E-bog + mails + pdf’er + support på mail under samtlige 6 moduler.
Anne Seidelin, underviser på kurset

Hvad siger de tidligere deltagere?

Kære Anne
 
Så er jeg godt i gang med uge 2.
 
Allerede nu har jeg færre hedeture både om dagen og natten og slet ikke så vilde som før, fedt.
 
Mit blodtryk har været lettere forhøjet, jeg måler det morgen og aften, det har nu været perfekt i en uge, yes.
 
Mere energi er der også. Jeg har fået ordnet en del på min to do liste, både pga energien, men også når rastløshed/cravings melder sig.
 
Det er super fedt at starte kurset, når man har ferie synes jeg, der er tid til megen selvforkælelse både med tid til at lave god mad og nyde at spise, motion, læsning og afslapning, når der er behov for det. 
 
Tusind tak for gode og motiverende videoer og mails.
 
Mange hilsner, Helle.
 
Helle Henriksen, 17/7-19, efter den første uge på “sund uden afsavn” Hold 6. 

"De bedste penge jeg har investeret i mig selv nogensinde"

Hej Anne

Jeg vil bare komme med en lille status på mit onlineforløb hos dig.

Jeg er gået all in og det virker bare fantastisk.

Jeg har på intet tidspunkt målt eller vejet mig, hverken før eller under forløbet.

Jeg mærker efter i min krop – og den siger på alle måder ja tak til den kostomlægning jeg er i gang med.

Bedre søvn, ro i kroppen, færre hedeture, ingen nattesved som lugter af gammel ged, bedre humør, mere energi og sidst men ikke mindst, så har jeg prøvet noget, jeg ikke har prøvet i 45 år. Jeg er IKKE gået sukkerkold, jeg havde simpelthen ikke troet, at det var muligt uden mellemmåltider.

Må bare konstatere, at det virker, når man følger planen og får det rigtige til de 3 hovedmåltider.

Min treat har været en summerbird flødebolle om ugen, har det været helt slemt, har jeg spist en dadel eller et par valnødder.

Jeg går forbi alle hylder med slik og kager i supermarkedet. Konstaterer at de er der, men at jeg ikke skal have noget. Det er en kæmpe befrielse at være sluppet af med alt det sukker og dårlige vaner.

Jeg har på 4 uger fået alt mit gamle tøj tilbage, som jeg ikke har kunnet passe i flere år.

Det er de bedste penge jeg har investeret i mig selv nogensinde og meget billigere end at skifte garderoben ud.

P.S. Jeg glæder mig nu også til at købe en lækker sommerkjole om et par uger.

Kærlig hilsen, Anne Mette

Anne Mette 3/4-19 (efter de første 4 uger på onlinekurset Hold 4)

Kære Anne,
 
Tusind tak for et imponerende forløb!!!!
 
Ugen er hektisk, og weekenden ligeså, så det kommer til at vare lidt, før du får en mere konkret evaluering fra mig, men en evaluering skal du ha’, for hold da op, hvor har der været indhold i dette 6 ugers online forløb. Jeg er meget tilfreds, og anbefaler dig/din hjemmeside hvor og når jeg kan.
 
Venlig hilsen, Anna.
Anna Diemer, 12/2-19 efter sidste modul på onlinekurset “Sund uden afsavn” Hold 3

 

Hej Anne

Her går det næsten for let😜 Jeg vejede 76 kg 26.dec. Da vi startede 8 jan. vejede jeg 74,2 og i dag vejer jeg 71,1. Måling af maven kom jeg sent i gang med, men det suser derud ad 💪

Jeg har ingen problemer med sukker eller brød. Jeg spiser 3 gange om dagen og har det så fint med det. Nogle gange leder jeg i min hjerne efter gamle behov, men der er tomt😂! Det må du gerne bruge på din hjemmeside.

Jeg håber det kan motivere andre. Jeg har prøvet så mange ting: “Let røven og luk munden”, Sense og andre omlægninger.

Det der virker her er forståelsen af, hvad der forgår i kroppen. Den er så tæt på, men vi ved så lidt om, hvad der foregår derinde

Og så er det fedt med din humor med “Lagerarbejdere” og andre sjove forklaringer😜

Mvh, Vif Videler 23/1-19 (efter uge 3 på Onlinekurset.

Kære Anne

Jeg kan kun give dig masser af ros for dit fantastiske online kursus. Ved at spise efter dine kostprincipper fjerner man virkelig størstedelen af trangen til at trickse.. Og ved hjælp af dine videoer, som giver god støtte og forklaring på, hvordan men får krop og sjæl med, så man ikke føler stor afsavn i sin stræben efter at tabe mavefedtet, bliver det næsten let.

Ikke nok med at alle rådene virker. Jeg taber mig, graviditetsmaven forsvinder, og rent mentalt føler jeg, jeg kommer i bedre balance med mig selv, mærker mig selv bedre og bliver stærkere og får mere mod på at sige fra. Så det er bare ren lykkekur.

Og så ikke mindst er du Anne super hurtig til at svare og hjælpe hvis der opstår spørgsmål eller problemer.

Kan på det varmeste anbefale Anne.

Venlig hilsen 
Britta Klaustrup (Hold 1 nov. 2018)

Hej Anne

Jeg synes lige, at jeg ville give min feedback på de sidste 6 uger.
De første 4 uger gik overvejende godt, uge 5 ramte med manglende søvn og 2 små børn, der satte nogle udfordringer, så jeg fik først set din videoer om uge 5 sidste weekend…. og bum, igen ramte du fuldstændig plet.

Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine indeni. Jeg sad fuldstændig i den situation, at jeg jo mente at jeg havde fuldstændig styr på det nu. Og fordi der lige sneg sig lidt ekstra godt ind i planen ind imellem, der sker der ikke noget ved.

Det har været SÅ fedt at se dine videoer og faktisk lære, hvorfor man reagerer som man gør – meget lærerigt. Jeg er fan. og regner med at gense videoerne ind imellem, som du også fint skriver her i uge 6 (som jeg først har nået at se idag). For ja, min reptilhjerne har også fået lov til at styre lidt for meget de sidste 2 uger. Og 5-4-3-2-1 “reglen” havde jeg lige svedt ud – den skal tilbage igen.

Mit forhold til mad er helt sikkert blevet bedre, da jeg ikke altid spiser når jeg keder mig. Så kan jeg gå i gang med noget andet eller drikke et stort krus the.

Jeg købte forløbet i midt december og der sagde vægten 91 kg og et navlemål på 110 cm (puha, det var ikke så sjovt). Startede med at lave noget af din mad efter nytår og savner faktisk ikke rigtig noget i min mad. Det er mest når vi er ude at man lige kan få duften og lysten, men oftest kan min fornuftige hjerne overtale mig til at lade være!

Jeg har lavet noget styrketræning herhjemme (bare med egen kropsvægt) 3 gange om ugen, og her efter 6 uger er jeg på 85,5 kg og navlemålet er 102 cm. Så det virker!!

Målet er 80 kg, ambitionsniveauet er til 78 kg (der var jeg for 10 år siden) men har nu også andre parametre (tak til dig) såsom at se maven bliver mindre (også selvom vægten ikke altid siger det samme), at jeg har et større overskud i hverdagen. De første 6 uger har jeg strammet balderne meget og derfor er der også røget mere fedt og kg af, men eftersom jeg starter arbejde op i gen på mandag, så prøver jeg at være realistisk og sige at 0,5 kg om ugen er mere passende nu.

Jeg aner ikke hvordan hverdagen kommer til at se ud med 2 små børn og arbejde (jeg har en mand der hjælper ;-)) så vil ikke knække halsen på det nu.

Jeg starter som sagt arbejde efter barsel på mandag den 18. februar, og det føles skønt at vide, at jeg faktisk kan passe en del af det tøj som jeg kunne passe inden graviditet nr. 1 for 3,5 år siden 😀

God weekend!

Mvh Kamilla (efter Hold 3 januar ’19)

Hvorfor tilmeldte du dig forløbet?

Fordi jeg gerne ville tabe mig, og de officielle kostråd forvirrede mig.

Hvad var du bekymret for, inden forløbet startede?

Jeg var bekymret for, om jeg kunne gøre det “godt nok” oveni baby, rejse og ny rutiner uden ret meget indflydelse på aftensmaden herhjemme. Og om jeg ville kunne holde motivationen.

Hvad kan du mærke af forandringer her bagefter?

Det er blevet lettere at løbe op og ned at af trappen 🙂 Jeg er mindre træt om eftermiddagen. Min hud har godt af det – først tænkte jeg, at jeg da ikke kunne se nogen forskel, der var stadigvæk lidt urenheder. Men så havde jeg en dag hvor jeg smovsede (“treatede”) med både øl og chokolade, og så gik min hud amok! Det forsvandt hurtigt igen. 

Og så er min sukkertrang forandret. Den er ikke væk, men meget mere selektiv. Jeg føler mig kun lokket af virkeligt lækre ting.

Hvad har gjort den største forskel for dig?

Det har været nemmere at inddrage venner, kæreste og mit kollektiv i projektet, fordi jeg kunne sige “det er seks uger”, og at de seks uger altså er for at få styr på principperne, så de ved, at det nok fortsætter. Tror det bl.a. er derfor der har været nemmere at inddrage andre denne gang… Men med alle de skøre kostvaner der er i kolle, er jeg nu på listen over dem, der ikke spise ris og pasta mm (af diverse årsager), så det er meget fedt, at de ved det nu.

Hvordan har det været at have Anne med på supporten?

Har ikke brugt det så meget, men da jeg gjorde, fik jeg hurtigt og godt svar! Og ellers er jeg bare gået tilbage og har set (hørt) videoerne igen.

Er du tilfreds med forløbet?

Meget tilfreds

Har du kunnet holde det efter de 6 uger (over jul og nytår)

Jep. jeg har kun været lidt væk fra det. Med lidt for mange treats ved siden af det sunde. Men de sidste to dage har jeg kørt 3 måltider om dagen igen.

Vil du anbefale det til andre?

Det har jeg allerede gjort. Min veninde er lige startet i dag på Hold 3.

Det er megafedt, at min veninde kører på nu også, så føler jeg også lidt, at jeg skal vise hende, at man kan fortsætte efter de seks uger 😉
 
Vi skal til koncert sammen om 3 uger, så kan vi måske aftale, at det er uden alkohol. Alle burde få sig en “buddy” på det næste hold 🙂
 

Lærke 8/1-19 (kort interview efter Hold 1 – Onlinekursus Nov. 2018)

Livet venter ikke på dig - kom i gang nu

Der er et begrænset antal pladser, så alle kan føle sig i trygge hænder og få al den hjælp, der er behov for. Pladserne sælges efter først til mølle princippet.

Jeg starter næste hold efteråret 2019

Din investering bliver 1.997,- inkl. moms.

Kan betales i 2 budgetvenlige rater uden gebyr.
 
Det er 47 kr. om dagen, for at slippe for evindelig træthed og en tyk mave. Og du tjener investeringen hjem på ikke at købe snacks og treats fremover.
 
Du får værdi svarende til mindst 6 live-samtaler =  6.000,- + E-bog + mails + pdf’er + support på mail under samtlige 6 moduler.

Din E-bog lander i indbakken straks efter din tilmelding på kurset. Og dit første modul starter om:

Dage
Timer
Minutter
Sekunder