Koldskål til morgenmad – som mætter

Sidste uges varme fik mig væk fra mine elskede morgenæg.

Varm mad på en varm morgen appelerer ikke til mig.

Så er der skyr, skyr eller skyr tilbage at vælge imellem.

Men mine eksperimenter med blodsukkervenlig koldskål gav mig andre tanker.

 

Hvorfor ikke bare drikke sine æg rå og kolde?

 

Fordi adrk – li’som! (jeg så vist pludselig scener fra en gammel Rocky film for mit indre øje)

Eller…

Måske?

(Tror den gamle salmonellaforbandelse stadig sidder i mig, men rå æg er altså sikre i dag!)

Så hvis det nu kunne komme til at smage ligesom koldskål, er det måske ok?

Og det var det faktisk.

Det mætter ikke i lige så lang tid, så jeg måtte supplere med lidt grønt og hummus ud på formiddagen. Men det smagte vildt godt, tog kun 5 minutter at lave – og røg i guffeluffen på endnu kortere tid – altså en turbomorgenmad.

Hvis du er modig – så garanterer jeg for at smagen og effekten holder.

Kefir morgenshake

Opskrift Morgenmads-koldskål

2 økologiske æg

200 ml  økologisk Kefir (smager som kærnemælk, men indeholder gavnlige mælkesyrebakterier)

Har du ingen Kefir, så kan du bruge 100 ml skyr naturel + evt. lidt vand)

½ banan (gerne frossen)

1 spiseskefuld citron eller limesaft

½ teskefuld sort vaniljepulver

Fremgangsmåde

Det hele blendes grundigt sammen.

Drikkes med det samme, mens den er iskold (tilsæt evt. en isterning, hvis bananen ikke var frossen).

Nyd den – så længe den varer!

 

Anne Seidelin – kostvejledning der virker – København.

 

Anmeldelse FB Kirsten

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: