“Cravings-Pandekager” – bananpandekager uden mel, mælk og sukker

Hvad tid på døgnet du end møder dine cravings, så kan de her pandekager klare selv de hårdeste af dem  – uden at få dit blodsukker i svingninger.

Har du en sød tand om morgenen, er det en nem og sund start på dagen.

Efter arbejde får de dig hurtigt på højkant igen – og som dessert er de bare skønne.

Pandekager med indbygget stabilt blodsukker og på sigt flad mave, da du ikke får puffende stivelse og sukker.

Som kostvejleder er et af de hyppigste spørgsmål – hvad med dessert fremover??

Du må gerne få dessert, hellere end gerne, men den skal være funktionel og ikke sende din indre sukkerdjævel ned ad nakken på dig.

Her er der masser af mæthed fra æg og fibre ( HUSK) – og bananens sukkerindhold tæmmes af æg og smør.

Gå hjem og vug, cravings!

BANANPANDEKAGER:

4 æg

1 banan

1 spsk. HUSK

½ tsk. kanel eller kardemomme

Et drys salt

FREMGANGSMÅDE:

Blendes og steges i smør på panden.

Spises med skiver af frisk frugt, lidt nødder, kokos og evt. lidt agavesirup

Der bliver ca 7 mellemstore pandekager med de angivne mængder, rigeligt til to personer eller gem lidt til senere.

God appetit og nyd med nærvær!

Anne Seidelin – Kostvejleder, Coach og Sygeplejerske – Kostvejledning Østerbro

“Startede hos dig forrige tirsdag (12/2). Har nu smidt 4,4 kg og mistet 3 cm om livet!!!!

Det har kostet en ordentlig omgang hovedpine i 3 dage, da jeg droppede sukkeret og det søde “sunde”, men det har været det værd.

Da hjernen endelig holdt op med at efterlyse sukker og begyndte at nyde den gode mad, har det været en fornøjelse.

Tak Anne, jeg glæder mig til vi ses næste gang.”

(Maria Desdorf Nissen, opslag på Facebook, 23/2-13, se flere udtalelser her)

 

 

 

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: