Lavglykæmisk nem morgenmad – skyr, valnødder og hindbær

Til Sanne, der selvfølgelig spiser morgenmad hver dag, men som via min Facebookside, opfordrede mig til at komme med flere varianter af “den ultimative morgenmad” 🙂

Så her er en helt simpel model, som jeg selv spiste i morges.

Morgenmaden ER den mest stabiliserende faktor for dit blodsukker resten af dagen. Det er dér, du kan forebygge eftermiddagens cravings og træthed. Det er hér, du henter din energi til dagen.

Også selv om andre eksperter, siger det ikke passer (det bliver vi vist aldrig enige om..)..

Og alt for mange får ingen morgenmad

Du kan ikke køre afsted på motorvejen uden benzin på tanken – din krop er din motor.

Den fungerer ualmindelig dårligt på reservetanken.

Og hvad værre er: “den skal nok fortælle dig, når den er tom, og hvad det er for en benzin, den mangler, når den er tom!”

Det er de hurtigste kulhydrater i verden – og det er LIGE NU!! NU!! Og i STORE mængder!!

Så der røg alle dine gode intensioner – IGEN – om en sundere hverdag..

Er du seriøs omkring din sundhed, dit energiniveau, dit helbred, dit nærvær, din mentale skarphed, dit humør og dit velbefindende, så spis morgenmad – og få en optimal start på dagen.

Sidder dine dårlige morgenvaner rigtigt godt fast, så kan det være nødvendigt at få dem grundigt rystet rundt – få dem skrabet og dampet af – og gerne af en professionel håndværker – sådan én som mig.

Det er ikke altid viden, der mangler, men handlingerne – det sidste store eller lille skub – ud i virkeligheden.

Så få hjælp, hvis du år efter år, ikke selv har kunnet ændre dem. Det er en ualmindelig god investering (siger folk..)..

skyr med valnødder og hindbær

Opskrift skyr til morgenmad:

200 gram skyr

15 styk valnødder

10 hindbær eller blåbær (frosne eller friske)

Lidt kanel eller sort vaniljepulver

En lille stribe agavesirup (ca. ½ teskefuld)

Hvis du synes skyr er for surt eller tørt, så tilsæt en skefuld mælk eller vand. Det gør den helt flink og medgørlig 🙂

Fremgangsmåde:

Skyr hældes op i en skål. Resten af ingredienserne drysses over eller vendes i.

NB! Laver du en halv portion uden bær, er det en passende mængde til et lille mellemmåltid eller “godnat-mad”.

God appetit – og nyd med nærvær!

Anne Seidelin – Narrativ Samskabende Coach – Østerbro

…Det har været et helt fantastisk år! Det bedste jeg har gjort for mig selv længe! Har fået så meget mere overskud og nogle meget bedre vaner. Efter 6 måneder var der røget 10 kg…(se resten her).

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: