fbpx

Nem feriemad – frokostsalat med kidneybeans

Det nemme ved denne ret er, at du selvfølgelig har adskillige forskellige poser i fryseren med forkogte bønner i alle farver og faconer – tø, hø… Eller hvordan?

Bælgfrugter på dåse er fremragende!

Men hjemmekogte bælgfrugter koster en brøkdel, og kan også krydres under tilberedningen. Så se grundopskriften her nedenunder billedet og kom i gang. Det er den nemmeste og billigste måde at få sundt protein på.

Mættende salat med kidneybeans, oliven og feta

(1 portion)

150 gram kidneybeans (se grundopskrift nedenunder)

6 store oliven gerne med mandler

Lidt fetatern

Icebergsalat

Evt andre grøntsager efter smag

salt og peber

Fremgangsmåde:

Kidneybeans tilberedning: Lav gerne hele posens indhold og frys ned i små portioner. De tørrede kidneybeans lægges i blød i 24 timer, vandet skiftes og de koges i ca en time med bouillonterninger og et par kviste rosmarin eller anden krydderurt.

Vandet sies fra og de varme bønner blandes med lidt balsamicoeddike og god olivenolie (mængden afhænger af portionens størrelse, men alle bønner skal have mulighed for at suge lidt til sig) eddike/olieforhold er ca 1:6.

Opskriften kan bruges på alle typer bønner (tjek kogetid på posen).

Selve salaten:

Salaten snittes blandes og arrangeres kønt. Bønnerne kan spises lune eller kolde ovenpå.

God fornøjelse og nyd med nærvær!

Anne Seidelin – Kostvejleder, Coach og Sygeplejerske – Skræddersyede forløb.

“…Fem uger er gået nu og fem kilo er også gået (pist væk, forsvundet). Alt er gået over al forventning, så jeg fortsætter på denne måde fremover.

Jeg har ikke haft hovedpine i fem uger nu, og jeg nyder hver dag at “mærke efter” og kunne konstatere at jeg stadig ingen hovedpine har….”

Del i dit netværk:

Få E-hæftet gratis lige nu

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: