Skal Januar være en straf eller en treat?

Allerede midt i November begynder mine samtaler lynhurtigt at handle om December, julegodter, juleaften og den efterfølgende slagplan for Januar.

Og den Januar, der er planlagt, lyder aldrig særlig rar.

Træning, kalorietælling, forbud,  INGEN søde sager overhovedet – altså en lang bodsvandring med indlagte piskeslag.

Det bliver straffen for en julemåned med overspisning og kronisk dårlig samvittighed (og oppustet mave, uren hud, kvalme, træthed og andet hyggeligt).

Hvorfor ikke betragte Januar, som en måned, hvor du virkelig gør noget godt for dig selv og din krop?

Kan du forestille dig den ændring, den følelse, det vil give dig indeni?

Måske er det præcis de samme handlinger, du vil sætte i værk, men hele omtalen og konteksten omkring de handlinger, er forvandlet.

En hel måned bare til dig og dit velvære – en måneds retreat – YAY!

Brug noget lokkemad – noget attraktivt – i din måde at formulere mål på til januar (og resten af 2021).

Masser af søvn, frisk luft, blid motion og dejlig nærende mad, som ligger blødt og rart i kroppen.

Jeg kan koge det ned til: “Tag nu en beslutning, pas på dig selv, på en selvkærlig og respektfuld måde – giv dig selv, det du virkelig har behov for – og lad resten fare”.

Har du meget kritisk indre stemme, så skal du vide, at det desværre er uhyre almindeligt, og at den KAN ændre sig. Det kræver træning, men det er hvert et minut værd.

Med ønsket om den bedste og mest selvkærlige Januar nogensinde – du har fortjent den.

Knus, Anne.

Anne Seidelin – Kostvejleder og EMCC-certificeret coach – Østerbro

Youtune Råkost

“…Tak for alle dine dejlige videoer Anne – det giver mig begejstring, vilje, styrke og energi til at fortsætte! Og så er jeg tosset med, at du taler rent ud af posen – ikke så meget pis, kompromiser og pakken ind. Du er mit ugentlig boost, og pludselig blev tirsdag en meget bedre dag:-)

I øvrigt oplever jeg, at alting er begyndt at blive mere intenst i smagen. Jeg er ikke selv ryger, men jeg forestiller mig, at det må være lidt i stil med det, rygere oplever, når de holder op med at ryge og pludselig får smagssansen igen. Det kan også være, at det for mit vedkommende handler om fokusskiftet fra at få store mængder af sukker konstant til pludselig at mærke efter, hvad jeg reelt gerne (og i hvilke mængder) vil fylde min krop med. Det er SÅ fedt! Og ikke mindst når jeg får oplevelsen, at det ALTID er den første mundfuld af “sukker-mad”, der smager allerbedst. De efterfølgende mundfulde giver mindre og mindre tilfredsstillelse. Jeg venter gerne på smagen af den “den første mundfuld”. 

Rigtig god weekend til dig, Anne.

Kh, Heidi.”

Heidi S, 37 år, 23/9-20, efter de to første uger på onlineforløbet ”sund uden afsavn”. Der starter nyt hold den 12/1-21, og der er ledige pladser lige nu.

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: