Soyaristede kikærter som proteinkilde

Så bliver det næsten ikke mere moderne 🙂

Det er så mega smart..

KIKÆRTER

Og hvorfor er det lige, at alle lige pludselig skal være så smarte – og alle bliver mere eller mindre vegetarer?

FORDI DET VIRKER

Og er der noget, som medfører respekt, engagement og motivation, så er det, når noget virker – og bliver ved med at virke.

HVAD ER FORSKELLEN

En længerevarende mæthed.

En lettere følelse i kroppen efter måltidet.

Hurtigere passage igennem fordøjelseskanalen (slut med at dumpe kanonkugler ude på det lille hus).

Flere mikronæringsstoffer.

Mere energi.

På sigt en flad mave, mindre mavefedt, stabilt humør og pænere hud.

(Sammenlignet med proteiner fra gris, ko og andre firbenede dyr).

I den virksomhed jeg coachede i sidste år, kaldte de det for “kikærte-effekten” – og alle vidste, hvad det handlede om..

soyaristede kikærter

Soyaristede kikærter

Hjemmekogte kikærter smager bedst (kog dem gerne med dine yndlingskrydderier eller urter)

Ellers er 1 dåse økologiske kikærter fin

Til 100 gram kikærter:

½ spiseskefuld økologisk smør (indeholder mange flere sunde fedtsyrer end konventionelt smør, da køerne har spist græs contra korn/majs/soya)

1 spiseskefuld god soyasovs eller tamari (hvis du er glutenfølsom)

½ spiseskefuld æblecidereddike

Og så kan du herfra lege med alle de krydderier og urter, du har lyst til (karry og rosmarin virker altid og virker antiinflammatorisk)

Fremgangsmåde

Start med at gennemvarme kikærterne på en pandemed smørret, så de begynder at tage farve.

Tilsæt derefter de øvrige ingredienser.

Varm ved middel varme indtil al væden er forsvundet ind i kikærterne.

Brug dem ovenpå en salat, en suppe, som snacks eller mos dem til en grov pure eller dip.

TIP: Hvis du rister dem i ovnen på 150 grader i en times tid, så bliver de sprøde og knasende.

God fornøjelse, Anne.

Anne Seidelin – vist ikke en dyt moderne, men effektiv 🙂

“Det bedste, det mest motiverende forløb hos Danmarks bedste Coach og Ernæringsekspert.

Jeg har haft et forløb på tre gange hos dig over to måneder.

På den korte tid har jeg fået styr på mit udryddergen, fået styr på indtagelse af for meget brød, fået styr på overdrevet indtagelse af kaffe og fået styr på weekendritualerne med alt for meget slik og rødvin.

Jeg er kommet til at kunne li´…. (se resten af Jespers feedback her)” 

 

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: