fbpx

Sund æblemos – præbiotisk med skræl!

Skrællen er fyldt med præbiotiske fibre. Æblemos bliver derfor sundere, hvis den koges med skrællen og ingen sukker:

Fremgangsmåde:

  • Æblerne vaskes og skæres i mindre stykker uden kernehus
  • Koges/dampes til de er møre i 2 cm vand (10-20 min.)

Tilsæt smag og blend

  • “Sødes” med kanel, kardemomme, vanilje eller en blanding af dem alle
  • blendes jævn og glat

Vælg din favorit

  • Du kan eksperimentere med krydderierne ved at koge flere forskellige små portioner
  • Min favorit, som ses nedenunder er med rigelige mængder kanel (2 skefulde til en grydefuld samt 1 spiseskefuld kardemomme og 1 teskefuld sort vaniljepulver).

Frys ned i små portioner

  • Køles ned og puttes i små beholdere/poser til fryseren, så du har til lang tids brug.

En portion svarende til en deciliter vil ikke påvirke dit blodsukker, slet ikke hvis du giver det modspil af skyr, nødder eller evt. flødeskum (se æbledesserten hér).

 God fornøjelse!

Der er altid en løsning:

Vil du have styr på vægt, cravings og helbred, så se mit onlinekursus her

Anne Seidelin – sygeplejerske, hormon- og kostvejleder

PS: Er du meget mere interesseret i min frokost, så følg med på Instagram her.

Del i dit netværk:

Få E-hæftet gratis lige nu

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: