Vegetarisk mellemmåltid – kikærtekiks med spinathummus

Der er slet ingen tvivl om, at jo mere vegetarisk du lever, jo flere sundhedsmæssige fordele høster du.

Vegetariske proteiner er lettere at fordøje og bidrager med vigtige mikronæringsstoffer og fibre.

Du behøver dog ikke gå all in for at få fordelene. Det er fint bare at skære ned på dit kødforbrug – i dit helt eget tempo – og så stille og roligt fornemme på egen krop, hvad det gør ved dig.

Bliv flexitar – (jeg er selv alt-spisende).

Men et let sted at starte er dine mellemmåltider.

Det meste kødpålæg er jo ikke specielt lækkert, hverken af udseende, oprindelse eller næringsværdi – du går ikke glip af så meget.

Erstatter du samtidig dit brød med stenalderbrød, klidkiks eller kikærtekiks – så får du en krop der jubler 🙂

Min personlige favorit er klart klidkiksen med kikærtemel (opskriften er her).

Et godt lag spinathummus på, så kan du få en knurrende eftermiddags-mave til at tie stille frem til aftensmaden:

Opskriften på spinathummus finder du her.

Hummus på klidkiks

Synes du, det er svært at finde rundt i alle de gode råd, der cirkulerer i pressen og i dit netværk, så tilmeld dig mit nyhedsbrev. Jeg lover dig, at jeg gør mig umage med indholdet og evidensen bag hver eneste mail. Ikke noget hokus-pokus i min verden!

Jeg kommer også gerne ud på din arbejdsplads og coacher, laver individuelle kostplaner eller foredrag.

Det behøver ikke være bøvlet at være sund og tage de rigtige valg i hverdagen.

Krammer, Anne.

Anne Seidelin – kostvejleder, coach og sygeplejerske – København

Feedback Merete nyhedsbrev

 

Del i dit netværk:

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Få de hemmelige tricks på mail

Tilmeld dig mit nyhedsbrev gratis - og få lige nu mit effektive E-hæfte med kostplan og opskrifter med som gave: