fbpx

Vegetarisk mellemmåltid – kikærtekiks med spinathummus

Kostomlægning til mere sundhed i hverdagen. Der er slet ingen tvivl om, at jo mere vegetarisk du lever, jo flere sundhedsmæssige fordele høster du.

Vegetariske proteiner er lettere at fordøje og bidrager med vigtige mikronæringsstoffer og fibre.

Du behøver dog ikke gå all in for at få fordelene. Det er fint bare at skære ned på dit kødforbrug – i dit helt eget tempo – og så stille og roligt fornemme på egen krop, hvad det gør ved dig.

Bliv flexitar til en start.

Et let sted at starte er dine mellemmåltider. HVIS du altså er en af dem, der har gavn af mellemmåltider? Det er ikke alle, der altid eller, hver dag, bør have mellemmåltider, hvis man gerne vil have nogle resultater på vægt eller sundhed.

Min personlige favorit til et blodsukkerstabilt mellemmåltid er klart klidkiksen med kikærtemel (opskriften er her).

Et godt lag spinathummus på, så kan du få en knurrende eftermiddags-mave til at tie stille frem til aftensmaden:

Opskriften på spinathummus finder du her.

Hummus på klidkiks

Synes du, det er svært at finde rundt i alle de gode råd, der cirkulerer i pressen og i dit netværk, så tilmeld dig mit nyhedsbrev. Jeg lover dig, at jeg gør mig umage med indholdet og evidensen bag hver eneste mail. Ikke noget hokuspokus i min verden!

Jeg kommer også gerne ud på din arbejdsplads og coacher, laver individuelle kostplaner eller foredrag.

Det behøver ikke være bøvlet at være sund og tage de rigtige valg i hverdagen.

Krammer, Anne.

Anne Seidelin – kostvejleder, coach og sygeplejerske – København

Feedback Merete nyhedsbrev

Del i dit netværk:

Gratis E-hæfte med kostplan

Og gratis nyhedsbrev med gode råd til et kærligt vægttab, mere energi og velvære.